Kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez mojej zgody jest bezwzględnie zabronione i stanowi naruszenie praw autorskich. Naruszenie regulaminu będzie skutkowało konsekwencjami prawnymi! Podstawa prawna: Dz. U. 94 nr 24 poz. 83, sprost.: Dz. U. 94 nr 43 poz. 170.

czwartek, 30 stycznia 2014

Dlaczego mąka ziemniaczana jest taka fajna ? :)

Heej ! :)


O skrobi ziemniaczanej słyszał już każdy. Zastosowanie tej mąki jest ogromne od ciast, zupy, zasypkę dla dzieci, puder, suchy szampon aż do maseczki do włosów.


W gotowaniu nie jestem najlepsza, więc nie będę brała się za zupę czy sos zagęszczany mąką ziemniaczaną. Wybrałam raczej te kosmetyczne zastosowanie produktu.



Gdy nie mamy czasu na mycie włosów
Już kilka lat temu słyszałam o mące, którą można używać jako suchy szampon. Mąka dobrze wchłania sebum dzięki czemu włosy są świeższe, to dobre rozwiązanie jeżeli nie mamy pod ręką suchego szamponu. Mąka jednak nie nadaje się dla rudych, czarnych ani brązowych włosów, jedynie dla blondynek.
Odrobina mąki wtarta we włosy fajnie je odświeża i zwiększa objętość.


Puder transparentny
Puder się skończył, pokruszył, uczula ? Sięgnij po mąkę ziemniaczaną! Idealnie matuje, nie zostawia pomarańczowych śladów na ubraniach, jest naturalny i ta cena ! Za 0,5 kg mąki ziemniaczanej zapłacimy ok 3 zł, więc nasz puder jest bardzo tani i baardzo wydajny. Wersja raczej dla dziewcząt o jasnej skórze, mąka może dawać lekko trupi efekt.


Matowy lakier do paznokci DIY

Moda na matowy lakier jest od dawna, jednak nie wszystkie z nas je kupiły. Jeżeli nie wiecie, czy taki lakier przypadnie wam do gustu możemy zrobić go same ! Wystarczy pierwszy lepszy lakier (Safari z chińskiego sklepu za 3 zł) + odrobina mąki ziemniaczanej. Lakier będzie matowy i nie wydamy na niego dużo kasy ! :)


Pogrubione rzęsy w kilka sekund

Nawet jeżeli moje rzęsy są długie to na pewno nie są odpowiednio pogrubione. Gdy nie chcemy wydawać grubych pieniędzy na odpowiednie tusze do rzęs wystarczy sięgnąć po mąkę. Osobiście testowałam sposób z nakładaniem mąki czystą szczoteczką od tuszu, później normalnie nakładałam tusz. Rzęsy były bardzo fajnie pogrubione, a tusz się nie osypywał.

Gdy się pocimy

Za oknem skwar (no może nie teraz :)), a nasz antyperspirant nie spełnia zadania, lub nie jest przystosowany do używania go w innych miejscach ? Stopy, pachy i wszystkie inne problematyczne miejsca najlepiej oprószyć mąką ziemniaczaną, która skutecznie i szybko pochłania pot i zostawia naszą skórę sucha i bezpieczną.


Przed depilacjąDepilacja ważna sprawa, jednak nie każdy wie jak sobie z nią radzić. Osobiście nie przepadam, za pasta cukrową (wolę bardziej drastyczne urządzenie- depilator), ale są dziewczyny, które właśnie tą formę usuwania owłosienie wybierają. Skórę należy odpowiednio zabezpieczyć. Wiele dziewczyn poleca puder dziecięcy, ale można go zastąpić również mąką ziemniaczaną ! Działa tak samo, ale jest tańsza i bardziej wydajna.


Do kąpieli

Alergia, uczulenie, zapalenie skóry to uciążliwe przypadłości, które spotykają każdego z nas. Jeżeli wysypka nie jest poważna, czyli nie obejmuje całego ciała, lub już wiemy co to jest możemy zdecydować się na leczniczą kąpiel z dodatkiem mąki. Szklankę mąki mieszamy z dwiema szklankami letniej wody i wlewamy do 3l wrzątku. Gotową mieszankę wlewamy do wanny z letnią wodą i po prostu się kąpiemy.
Mąka łagodzi i koi podrażnienia. Polecana również dla niemowląt.


Maska anty trądzikowa
Do ulubionej maseczki dodajemy odrobinę mąki ziemniaczanej. Mąka zwiększa objętość więc nie przesadzajmy z ilością :) Wszystko wymieszane nakładamy na twarz i trzymamy tyle ile zaleca producent używanej maseczki. Maska wygładza, łagodzi podrażnienia i zmniejsza zaczerwienienia :)


Wygładzenie dla włosów
Na moją długość włosów wystarczyła łyżeczka maski
Sther Lorys - Nawilżająca odżywka do włosów 'Snake Oil Effect wymieszana z jedną łyżeczką mąki ziemniaczanej. Papka spęczniała i zrobiło się jej jakieś 3 razy więcej, więc spokojnie starczyła na całe włosy.
Włosy umyłam Facelle, odsączyłam używając ręcznika papierowego i nałożyłam maskę. Starałam się nie nakładać jej przy samej głowie żeby uniknąć obciążenia. Maskę trzymałam na włosach ok 30 minut. Efekt: włosy miękkie, wygładzone sypkie i świeższe na następny dzień !Nie wiem czy mąka ma coś z tym wspólnego, ale bardzo się z tego ciesze :)
Moje włosy są szczęśliwe po tej maseczce :)










Znacie jeszcze jakieś zastosowania mąki ?

Pozdrawiam  RedHairControl

15 komentarzy :

  1. no no, kto by pomyślał...zwykła mąka ziemniaczana, a może być taka przydatna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Używam na odparzenia na pupie dziecka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobno jest nawet lepsza niż zwykła zasypka :)

      Usuń
  3. Dziękuję za nominację, ale brałam już udział :)
    Obserwuję ! :*

    OdpowiedzUsuń
  4. z pewnością przydadzą się te rady :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Na pewno ponad rok nie stosowałam maski z mąki ziemniaczanej. Kompletnie o niej zapomniałam! Dziękuję za przypomnienie ;*

    OdpowiedzUsuń
  6. Używałam jako dodatek do maseczki, ale na pewno spróbuję innych Twoich propozycji :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Już nie mogę się doczekać testowania! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. z tym żeby ją dodać do lakieru to nawet bym nie pomyślała ;D haha, jak się cieszę, że na Ciebie weszłam (;D) mnie się od zawsze matowy lakier marzył i na pewno przy następnym malowaniu spróbuję to zrobić ;D

    OdpowiedzUsuń
  9. ziemniaki są zdrowe wbrew pozorom :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawe porady ;) Lubię dodawać ja do maski ;)

    ZAPRASZAM NA ROZDANIE (klik)

    OdpowiedzUsuń
  11. Stosowałam ją kiedyś jako puder, można wymieszać ją z cynamonem albo kakao aby uzyskać pożądany odcień:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziewczyny, jestem w ciąży i moja skóra stała się bardzo wrażliwa. Wczoraj kupiłam drogie kremy znanej marki. Dziś się tym posmarowałam i wyglądałam na twarzy jak poparzona. Naprawdę, na tyle strasznie, że nie odważyłabym się komukolwiek pokazać zdjęcie, które rano zrobiłam. Przypomniałam sobie domowy sposób, który znam od dziecka czyli krochmal. Postanowiłam się jakoś ratować tym sposobem. Efekt był niesamowity! Piękna, wygładzona skóra bez zaczerwienienia!!! Przed makijażem oprószyłam twarz mąką ziemniaczaną, co stanowi doskonałą bazę pod makijaż! Wyglądałam tak dobrze, że jedna pani w sklepie mnie pochwaliła :) Podam Wam jak zrobić krochmal: gotujemy odrobinę wody w małym garnku, osobno w kubku rozrabiamy płaską łyżeczkę mąki ziemniaczanej. Do wrzącej wody dolewamy miksturę z kubka. Gotujemy ok. 2min. Uzyskana konsystencja powinna przypominać rzadki kisiel. Jak ostygnie smarujemy tym buźkę. Czekamy do wyschnięcia i zmywamy wodą najlepiej mineralną :) Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, który jest dla mnie największą motywacją do dalszego pisania.
Proszę o zachowanie kultury osobistej i łagodności języka. Proszę nie spamować.
DZIĘKUJĘ ♥♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogger Gadgets