Kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez mojej zgody jest bezwzględnie zabronione i stanowi naruszenie praw autorskich. Naruszenie regulaminu będzie skutkowało konsekwencjami prawnymi! Podstawa prawna: Dz. U. 94 nr 24 poz. 83, sprost.: Dz. U. 94 nr 43 poz. 170.

środa, 24 czerwca 2015

Oczyszczanie włosów sodą oczyszczoną- po co i dla kogo?

Cześć!

Ostatnio pod postem dotyczącym oczyszczania włosów przy użyciu sody kilka czytelniczek napisało, że nie miało w ogóle z tym styczności i że nawet się tego boją. Postanowiłam rozwiać kilka waszych wątpliwości!


Co to jest w ogóle soda oczyszczona?

Nieorganiczny związek chemiczny z grupy wodorowęglanów, wodorosól kwasu węglowego i sodu (i wszystko jasne, lool)

Jak stosować sodę w pielęgnacji włosów?

Jedynym jej zastosowaniem jaki znam jest oczywiście dodawanie jej do szamponu i zwyczajne mycie włosów. Zależnie od szamponu, ale zazwyczaj soda powoduje pienienie się. Mieszałam sodę z szamponem Garnier Ultra Doux siła 5 ziół i piany nie było prawie w ogóle... Nie wiem jaka jest zależność.

Co daje oczyszczanie sodą?

Przede wszystkim dogłębne i bardzo, bardzo staranne oczyszczenie włosów z silikonów i szeregu innych substancji oblepiających i nadbudowujących się na włosach. Emolienty również nadbudowują się na włosach powodując strączkowanie, sporo dziewczyn (w tym ja) stosują wówczas proteiny, ale nie zawsze jest to dobre ponieważ wówczas na włosach nadbudowuje się kolejna warstwa tym razem protein. Z moich ostatnich doświadczeń wynika, że lepiej jest oczyścić włosy, niż nakładać na nie kolejne warstwy.

Dla kogo?

Według mnie dla każdego! Jestem posiadaczką włosów wysokoporowatych, suchych z natury i zniszczonych na końcach a oczyszczanie sodą bardzo im służy. Posiadaczki włosów średnio i nisko porowatych śmiało mogą próbować!

LINK

Jak często?

Absolutnie nie polecam stosowania sody przy każdym myciu. To na pewno spowoduje włosową tragedię, a tego nie chcemy. Oczyszczanie sodą musimy dostosować do naszych indywidualnych potrzeb oraz stanu włosów. Ja oczyszczanie sodą stosuję ok raz w miesiącu, częściej moje włosy tego nie potrzebują :)

Ile sody, ile szamponu?
Ja na ilość szamponu wielkości orzecha włoskiego daję ok 1/6 łyżeczki sody oczyszczonej- wszystko zależy od naszego stanu włosów. Na pierwsze oczyszczanie polecam dać mniej sody aby zobaczyć jak w ogóle zareagują włosy. Być może nasze włosy w ogóle nie potrzebują tak dogłębnego oczyszczania :)

Jaki wybrać szampon?
Ja kieruję się głównie prostotą czyli wybieram szampon, który na co dzień dobrze oczyszcza włosy nawet bez sody, ale nie jest to tak staranne oczyszczanie jak z sodą. Nie polecam raczej dodawania sody do szamponów mocno silikonowych typu Pantene itp bo to się raczej mija z celem.


Stosowałyście tą metodę oczyszczania włosów ?




18 komentarzy :

  1. Ja jednak pozostanę przy SLS i innych oczyszczających detergentach stosowanych sporadycznie, sody na razie nie planuję używać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja bym obawiała się zmieszać szampon z sodą :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma czego! Jestem idealnym przykładem tego, że nawet suche włosy mogą dobrze zareagować na oczyszczanie sodą :)

      Usuń
  3. Soda na włosy zawsze mnie przerażała ale takie oczyszczenie raz na jakiś czas sprawdza się u mnie bardzo dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie używałam sody do włosów ale chyba warto spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę wypróbować, może się sprawdzi :D Na taki pomysł jeszcze nie wpadłam, a co do tego czym jest soda - dla zapalonych chemików to nie tajemnica :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę to kiedyś wypróbować, słyszałam o tej metodzie ale jakos mnie przerażała :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja raz sięgnęłam po sodę, całkiem niedawno. Aby pozbyć się czerwonej pieruńskiej szamponetki z Palette. Miałam włosy nierówno pokryte i różowo porzeczkowe. Miała za małą wydajność by dokładnie przykryć włosy. Wtedy trafiłam na sposób z sodą. Pomogło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie również pomogło gdy wypłukiwałam czerwony pigment z włosów :)

      Usuń
  8. Chyba wole jednak cukier i kawę jako peeling :)

    OdpowiedzUsuń
  9. to metoda zaczerpnięta z cg :) robiłam takie oczyszczanie przy pierwszym myciu, żeby usunąć silikony :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie dodawałam nigdy sody do szamponu. Nie wiem czy kiedyś spróbuję, z jednej strony moje włosy lubią się z mocniejszymi szamponami, więc powinny być dobrze oczyszczone, ale z drugiej używam silikonowe serum na końcówki, więc mimo wszystko coś mogło się bardziej nadbudować.

    OdpowiedzUsuń
  11. Podejrzewam, ze na moich sucharcach po oczyszczaniu soda wystapilaby mega suchosc ;) Wole jednak SLS ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszę wypróbować koniecznie bo moje włosy wydaje sie tłuste oblepione i przyklapnięte. Prawdopodobnie od zbyt dużej ilości silikonów :(

    OdpowiedzUsuń
  13. Super sprawa! Dobrze do tego pasuje też zestaw kosmetyków do wygrania w konkursie - http://bit.ly/diamentowekosmetyki

    OdpowiedzUsuń
  14. nie próbowałam nigdy, ale czuję że rypacze z SLS dają radę więc nie mam chyba takiej potrzeby, aczkolwiek dobrze znać teorię :)

    OdpowiedzUsuń
  15. ciekawa metoda sama chetnie wypróbuje moim włosom przyda się taki zabieg ;)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, który jest dla mnie największą motywacją do dalszego pisania.
Proszę o zachowanie kultury osobistej i łagodności języka. Proszę nie spamować.
DZIĘKUJĘ ♥♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogger Gadgets